- Služba v denim stacionáři je poskytována v rozsahu smlouvy a dle sjednané specifikace v individuálním plánu péče.Smlouvu lze měnit písemným dodatkem.
- Denně se společně naplánují aktivity.
- Provedení (realizaci) služby je společně s klientem hodnocena a pečovatelka provede zápis do tiskopisu, společně s podpisem klienta.( s klientem si popovídáme, jak se mu u nás daří).
- 1x ročně (nebo dle potřeb na základě změn) se s uživatelem provádí společné hodnocení individuálního plánu –zda služba naplňuje podporu uživatele.
- V individuálním plánu pečovatel – klíčový pracovník zaznamenává změny v rozsahu, způsobu a četnosti péče, a to vždy ve společně s klientem. Do individuálního plánu uvádí i podíl podpory rodiny, přátel a osobní zapojení uživatele.
- Provedené úkony a spotřebovaný čas je zaznamenáván do evidenčního listu.
- Pokud klient nedojde sám otevřít (při úkonu dovoz na domovinku) poskytuje pečovatelce klíč od bytu – domu, proti potvrzení o jeho převzetí. Před vstupem do bytu – ještě před odemknutím, pečovatelé dle domluvy zazvoní, před i po odemčení bytu jsou povinni zaťukat a ihned oznamovat, že přichází pracovník pečovatelské služby.
Domácí řád denního stacionáře Domovinky
- U klientů DS je v průběhu jejich pobytu vždy přítomna kvalifikovaná pečovatelka, v péči jsou zainteresováni i další pracovníci a celek vytváří pro klienta chráněné prostředí.
- Klienti denního stacionáře užívají celé prostory tohoto zařízení (šatna, denní místnost, ložnice, místnost pro pracovní terapii, chodbu, WC). V doprovodu pečovatelek pak koupelnu a jídelnu, v případech pěkného počasí terasu). Klienti absolvují vycházky a pobyty venku, vždy v doprovodu pečovatelek – s dopomocí, případně s chodítkem, vozíkem. Pokud se někdo z různých důvodů vycházky nezúčastní, je zajištěna péče na DS.
- Klienti zůstávají v oděvu, ve kterém přijedou z domu – dle ročního období (podle vlastního přání se mohou převléci, svrchní oděv odkládají s pomocí pečovatelky v šatně), přezouvají se do pohodlné, ale bezpečné domácí obuvi.
- Klienti mají sebou průkazku ZP a OP, případně mohou mít i malou částku peněz na zakoupení malého občerstvení (balené sušenky, atd.) v jídelně. Výše uvedené doklady po dohodě s rodinnými pečujícími lze okopírovat a uložit v dokumentaci pro použití zdravotnické služby.
Rovněž pro použití zdravotnické služby – RZP sepisujeme seznam všech léků, které klient užívá a žádáme pečující rodinu o jejich aktualizaci.
- V průběhu pobytu na DS mohou klienti využívat další nasmlouvané úkony (např. kadeřnictví, pedikúru, masáže, které jsou obsaženy ve smlouvě vedle základních úkonů péče) Klienty do DS podle předchozí dohody svážíme a opět zpět rozvážíme domů, nebo si rodinní příslušníci dovoz a odvoz zajišťují sami. Klienta na domovince si vždy přebírá pečovatelka.
- Způsob předání klienta zpět rodinným pečujícím je rovněž předem s rodinou dojednán. Pokud klient je schopen odejít domů sám, je tato skutečnost přesně dojednána s rodinou v písemné podobě – založena v dokumentaci.
- V průběhu pobytu lze klientům zapůjčit pomůcky (chodítko, vozík, hole).
- Na oběd chodí klienti v doprovodu pečovatelek společně do jídelny. Oběd podle individuálních potřeb lze podat i v prostorách DS. Obědy je třeba přihlásit nebo odhlásit alespoň 1 den předem. Neodhlášený oběd si může pečující rodina týž den vyzvednout v jídelně. Neodhlášený a nevyzvednutý oběd bude účtován. Klient si může přinést oběd i z domu. Pokud klient nesní celý oběd, může si zbytek jídla odnést domů.
- Klient si vybírá ze dvou jídel, s dopomocí pečovatelky.
- Pokud je vhodné, aby výběr jídel provedla pečující rodina, obdrží jídelní lístek domů.
- Klient nebo pečující rodina si přinese svoje suroviny na vaření kávy nebo čaje, že kterých pak budou připravovány nápoje. V rámci pobytu jsou nabízeny pramenitá voda a čaj – zajištění pitného režimu.
- Pro případ nutného převlečení v průběhu pobytu na DS klientovi poskytneme oděvy z našeho skladu. Pokud se převlékání předpokládá, je výhodou oblečení dodat.
- Hygienické potřeby pro koupání a ošetření kůže si klient přinese vlastní. (Koupel: 2 ručníky, šampón, mýdlo – sprchový gel, pěnu do koupele, tělové mléko, atd. podle zvyklostí klienta. Dále inkontinentní pomůcky, náhradní oděv) .
- Nad požitím léků, které klient užívá, je zajištěn dohled pečovatelkou. Nadávkované léky předá rodinný příslušník, nebo si je klient přiveze sebou v osobním zavazadle. Pro potřeby zdravotnické služby klient (rodina) předá pracovníkům Domovinky I.C.E. kartu.
- V případech aktivizačních programů (nebo obědů v jídelně) mimo prostory DS, bude vždy na vstupních Domovinky dveřích informace. Pokud má klient odbornou zdravotní péči (odběry, aplikace injekcí, rehabilitaci, atd., lze ji provádět přímo v prostorách DS.
- Pracovnice DS poskytují konzultace pečující rodině. Provozní věci v zájmu klienta nebo pečující rodiny lze řešit v průběhu dne telefonicky: DS Harmonie II: 720 652 956, 49 5272 242 – po přepojení, DS Zámostí mobil č.: 722 563 825.
- Při zhoršeném zdravotním stavu klienta, bude rodina bezprostředně informována a bude dohodnut další postup, nebo bude přímo volána RZP.
Denní rámcový program činností
7.00 - 8.30
Příchod klientů na domovinku (svoz autem CSPS, nebo doprovod s RP).
7.00 - 9.00
Po příchodu na domovinku klienti dostávají čaj,kávu, příp. si snědí svačinu z domu. Sledují TV, rozhovory s pečovatelkou, dopomoc na WC.
9.00 - 9.15
Společné plánování aktivit téhož dne (vychází z týdenního plánu a skladby klientů), plynule navazuje kognitivní trénink – datum, den, rok počasí, roční období, co bude k obědu, kdo má svátek, události dne.
9.15 - 9.30
Tělesné cvičení – skupinové s různými pomůckami. Účast je dobrovolná a zapojení dle schopností.
9.45 - 11.15
Řízené aktivizační programy, kognitivní trénink, gastroterapie, při vhodném počasí vycházky, práce s různými materiály, atd.
11.15 - 11.30
Příprava na oběd; hygiena, doprovod a asistence na WC.
11.30 - 12.30
Oběd v jídelně, pitný režim.
12.30 - 12.40
Dohled nad požitím poledních léků.
12.40 - 13.15
Polední odpočinek (v ložnici na lůžku, nebo v křesle s podnožní podložkou) Klienti, kteří neodpočívají, mohou dokončit pracovní aktivity).
13.00 - 14.15
Odpolední káva, čaj, svačina spojená s reminiscenční terapií. Při vhodném počastí se tato aktivita realizuje na terase.
14.15 - 14.45
Příprava na odjezd domů (hygiena, dopomoc nebo asistence na WC, společné přezouvání a oblékání), úklid po pracovní terapii. Při vhodném počasí vycházka před dům, posezení na lavičkách.
14.45 - 15.00
Odjezd domů s kvalifikovaným pečovatelem.